ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι μπλοκάρει την συμφωνία με Abu Dhabi Mar - Σύσκεψη στο Μαξίμου για ΕΝΑΕ & υποβρύχια |
Σύσκεψη στο Μαξίμου ολόκληρώθηκε χθες για το ακανθώδες θέμα των ΕΝΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) και των υποβρυχίων Type 214. Η σύσκεψη στην οποία ήταν παρόντες πέραν του πρωθυπουργού και του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλου και ο εξ απορρήτων του πρωθυπουργού Χάρης Παμπούκης, έρχεται σε συνέχεια της επίσκεψης την περασμένη εβδομάδα του υπουργού Επικρατείας παρά των πρωθυπουργώ Χάρη Παμπούκη και της υπουργού Οικονομίας Λούκας Κατσέλη στο Αbu Dhabi (μία πληροφορία έφερε και τον ΑΝΥΠΕΘΑ Πάνο Μπεγλίτη να τους συνοδεύει). Στην επίσκεψη που έγινε στο Αbu Dhabi η ελληνική υπουργική ομάδα είχε την ευκαιρία να συζητήσει «μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας» με τους Άραβες και τους Γερμανούς συνεταίρους τους (στην Γερμανία η Abu Dhabi Mar έχει αγοράσει το 50% του αμυντικού τομέα των ναυπηγείων της Blohm und Voss που ανήκουν στο όμιλο της ΤΚΜΣ) τις βελτιωμένες προτάσεις της Abu Dhabi Mar για την αγορά του 75% των ΕΝΑΕ. Η σημερινή σύσκεψη είναι αρκετά κρίσιμη γιατί έχουν εξαντληθεί τα χρήματα που οφείλονταν στα ΕΝΑΕ από τις εργασίες που έχει κάνει στα διάφορα προγράμματα του Π.Ν. και από την άλλη πλευρά η TKMS πιέζει ασφυκτικά να ληφθεί κάποια απόφαση επισείοντας πάντα την απειλή της κήρυξης σε πτώχευση των ναυπηγείων. Όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr, έχει σημειωθεί αρκετή πρόοδο στις συζητήσεις των τριών πλευρών (με μεσολαβητή τον οίκο Lazard) και μπορεί να είχε επέλθει αρχική συμφωνία αν η TKMS δεν επέμενε να παραληφθούν άμεσα τα υποβρύχια, τόσο τα 214 (είτε με την λύση των 3 σκαφών και πώληση του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ, είτε και τα 4 σκάφη περιλαμβανομένου και του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ), όσο και το S116 ΩΚΕΑΝΟΣ. Αλλά αν στην περίπτωση των 214 έχουν γίνει κάποιες (πολλές…) δοκιμές και υπάρχει εικόνα και γνώση του τι θα παραλάβουμε στον S116 ΩΚΕΑΝΟ, ισχύει το ακριβώς αντίθετο: Δεν έχει γίνει καμία δοκιμή. Και όχι μόνο αυτό: Υπάρχουν κάποιες πολύ ισχυρές υποψίες ότι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του ΩΚΕΑΝΟΣ, δεν είχε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Η φημολογία που οργιάζει μέσα στο Π.Ν. υποστηρίζει ότι το πρόγραμμα «δεν πέτυχε» και το σκάφος αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα πλευστότητας είτε στις εφεδρικές δεξαμενές ανάδυσης, είτε στην εγκατάσταση των υποσυστημάτων τα οποία άλλαξαν την πλευστότητά του. Υπενθυμίζεται ότι είναι το πρώτο υποοβρύχιο της κλάσης παγκοσμίως που θα πέρναηε από ανάλογο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού-αναβάθμισης Επαναλαμβάνουμε ότι πρόκειται περί φημολογίας η οποία όμως είναι πολύ ισχυρή. Το σκάφος έπεσε πάλι στην θάλασσα στις 26 Φεβρουαρίου 2009 και στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του έγινε εγκατάσταση ΑΙΡ, αποτελούμενου από δύο μονάδες Κυψελών Καυσίμου Μεμβράνης Πολυμερούς Ηλεκτρολύτη (PEMFC) ισχύος 120 kW η κάθε μία που θα αυξήσει την αυτονομία σε κατάδυση με ταχύτητα 4 κόμβων από 95 σε 362,5 ώρες. Επίσης εγκαταστάθηκε νέο σύστημα διοίκησης και ελέγχου βολής ISUS 90-46 με τέσσερις σταθμούς εργασίας και δυνατότητα υποβρύχιας εκτόξευσης βλημάτων κατά σκαφών επιφανείας Sub-Harpooon. Aκόμα αναβαθμίστηκε ο εξοπλισμός επικοινωνιών με την προσθήκη ζεύξης δεδομένων Link 11 και τερματικού δορυφορικών επικοινωνιών, εγκαταστάθηκε νέο ραντάρ επιφανείας, νέο σύστημα μέτρων ηλεκτρονικής υποστήριξης UME-100HN της Avitronics, νέος ηλεκτροοπτικός ιστός OMS 100EO σύστημα αντιμέτρων τορπιλών CIRCE κλπ. Υποτίθεται ότι και οι ίδιοι οι ανάδοχοι του προγράμματος δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα και κατ’αυτόν τον τρόπο ζήτησαν και εγκρίθηκε από την ΓΔΑΕΕ και το ΓΕΝ την αντικατάσταση του εκσυγχρονισμού των άλλων δύο υποβρυχίων Type 209/1200 με δύο νέα Type 209/1400 AIP. Η απαίτηση των Γερμανών να παραληφθούν τα υποβρύχια “where is – as is” έχει προκαλέσει νέο μπλοκάρισμα στις συνομιλίες των δύο πλευρών… Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr |