.jpg)
Μήπως έχουμε συγχέ(υ)σει τον πολιτισμό με τον κάθε ψευτοκαλλιτέχνη που ψάχνει να διαφημισθεί;
Μήπως έχουμε συγχέσει τον πολιτισμό με το κάθε ψευτοκουλτουριάρη που θέλει να τον ανακαλύψει η μάνα του;
Μήπως, έχουμε χάσει τα αυγά και τα καλάθια σ’ αυτή τη χώρα;
Μήπως έχουμε χάσει το μέτρο εμείς οι νεοέλληνες οι απόγονοι του ‘‘Παν μέτρον άριστον’’ ;
Μήπως δεν έχουμε καμία σχέση με τους αρχαίους Έλληνες;
Δεν ξέρω αν η Παναγία θα νιώσει προσβεβλημένη όταν μάθει ότι κάποιος που θέλει να λέγεται καλλιτέχνης την ζωγράφισε δίδοντάς της τη μορφή τέρατος;
Εκείνο που ξέρω είναι ότι έχει προσβληθεί βάναυσα η πίστη εκατομμυρίων πιστών να βλέπουν τη Παναγία τερατόμορφη;
Είμαι λάτρης εν γένει της τέχνης. Θαυμάζω δε και ζηλεύω με την καλή έννοια του ρήματος όλους τους ταλαντούχους με μουσικό ταλέντο, με ταλέντο ζωγραφικής, με ταλέντο ποίησης και γενικώς λογοτεχνίας, με ταλέντο γλυπτικής και γενικώς με κάθε είδους ταλέντο. Μερικές φορές παραπονούμαι: Γιατί να μην έχω κι’ εγώ ένα ταλέντο;
Ο Περικλής, ο Μεγάλος αυτός Πολιτικός της Ελλάδας, στον επιτάφιο λόγο του, μετά το πρώτο έτος του Πελοποννησιακού πολέμου, που εκφώνησε αφ’ ενός μεν για να τιμήσει τους πεσόντες, αφ’ ετέρου δε για να εξυψώσει το ηθικό και το αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας των συμπολιτών του κατά την κρίσιμη ώρα για τη πόλη τους είχε πει: ‘‘Φιλοκαλούμεν τε γαρ μετ’ ευτελείας και φιλοσοφούμεν άνευ μαλακίας".
Δηλαδή τονίζει την καλαισθησία που κυριαρχεί στη ζωή των Αθηναίων συνοδευομένη, όμως, από μέτρο και απλότητα, όπως αποδεικνύεται από τη φράση μετ’ ευτελείας.
Βεβαίως η μαλακία έχει την έννοια της μαλθακότητας.
Εν προκειμένω ο ψευτοκουλτουριάτρης δεν είχε στο μυαλό του την ευτέλεια του Θουκυδίδου και του Περικλέους, αλλά τη ξευτίλα. Ήθελε να προβάλει την ένδειά του μέσα από τη μείωση και τη παραμόρφωση των ιερών και των οσίων.
Ξέρετε, ότι ορισμένοι άνθρωποι πάσχουν από το σύνδρομο της προβολής, όπως ο Νέρων, Ο Ηρόστρατος κ. λ.π.. Και επειδή δεν μπορούν να προβληθούν με θετικό και δημιουργικό τρόπο δεν ορρωδούν να μετέλθουν κάθε ευτελή τρόπο και μέσο για να επιτύχουν τον σκοπό τους.
Εν προκειμένω ο κ. Κατσαδιώτης, που μόνο και μόνο ένα κατσάδιασμα του αξίζει, δεν προσβάλλει μόνο τα εκατομμύρια των πιστών αλλά προσβάλει και την καλαισθησία άλλων τόσων εκατομμυρίων.
Και καλά ο Κατσαδιώτης αυτό ξέρει, αυτό κάνει. Το υπουργείο Πολιτισμού τι κάνει; Η πολυδιαφημισμένη κ. Μενδώνη τι δουλειά κάνει; Ανέχεται τον κάθε βαρεμένο;
Τι πάει να πει δεν κάνω λογοκρισία στην ελεύθερη έκφραση; Και μένα μου αρέσει να βρίζω; Χάρις στη μη λογοκρισία της ελεύθερης έκφρασης θα με αφήσουν να βρίζω ασύδοτα και ανέλεγκτα όποιον βρίσκω μπροστά μου;
Αλήθεια η λογοκρισία δεν είναι μέρος της ζωής μας; Εμείς δεν λογοκρίνουμε τη σκέψη μας πριν τη βγάλουμε στον αέρα. Δεν ζυγίζουμε και δεν μετράμε τα λόγια μας πριν τα διατυπώσουμε. Δεν υπολογίζουμε τι αντίκτυπο θα έχουν τα λόγια που θα βάλουμε στο στόμα μας;
Γιατί λοιπόν όλοι εμείς υποβάλλουμε τους εαυτούς μας σε αυτολογοκρισία για να μη θίξουμε και να μη προσβάλουμε κάποιον και η Πολιτεία που διαχειρίζεται τα δικά μας χρήματα κρίνει ότι δεν είναι πρέπον να λογοκρίνει τον κάθε τυχάρπαστο και κάθε καραγκιόζη, από τον οποίο, (καραγκιόζη), ζητάω ταπεινά συγγνώμη.
Χρησιμοποιούντες την αντιμεταχώρηση και αποδίδοντας τη σύγχρονη ερμηνεία που αποδίδουμε εμείς οι νεοέλληνες στις λέξεις ευτέλεια και μαλακία, λαμβάνουμε τη ρύση που αρμόζει και αντικατοπτρίζει τον κ. Κατσαδιώτη:
Φιλοκαλούμε μετά μαλακίας και φιλοσοφούμε μετ’ ευτελείας.
14-03-2025
Ο αιρετικός
____________________
Αναρτήθηκε από τον Στρατηγό κ. Αθαν. Καραντζίκο
_______________________________________
Σχόλιο:
Αν έβαζε κάποιος "καλλιτέχνης" σ αυτόν τον ..οίκο, το καλλιτεχνικό αυτό έκτρωμα που υποτίθεται ότι παριστάνει τον Αγ. Χριστόφορο και έγραφε αντί για "Αγ.Χριστόφορος" τη λέξη ο "ΑΛΑΧ", θα το δεχόταν η κυρία Μενδώνη σαν έργο τέχνης; Μάλλον όχι, διότι θα έψαχναν αμφότεροι τα ...τεταρτοκύκλιά τους στον πλησιέστερο κάδο απορριμμάτων!
Αλλά ξέρουν που τα κάνουν, έχοντας μεν τις ευλογίες των αρνητικά εμπνευσμένων αρμοδίων "φορέων" αλλά ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. (Ο χρόνος δίνει όλες τις απαντήσεις) και των "φορέων" αυτών ο χρόνος της αποπομπής των, γαρ εγγύς....
ΑΝΑΣΤ. ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ