Ανταπόκριση από το Λονδίνο
95 χρόνια λειτουργίας του Χίθροου, ενός από τα ιστορικότερα αεροδρόμια της Ευρώπης. Αν και στην αρχή λειτουργούσε για στρατιωτικούς σκοπούς, αρκετά γρήγορα πέρασε στην ευχέρεια των εκατομμύρια ταξιδιωτών που εξακολουθούν να το επιλέγουν. Πρόκειται άλλωστε για το πολυπληθέστερο αεροδρόμιο της Ευρώπης και το δεύτερο παγκοσμίως, σύμφωνα με τον Οργανισμό Ταξιδιωτικών Στοιχείων OAG.
Παρόλα αυτά, σήμερα, ημέρα Παρασκευή, θα παραμείνει τελείως κλειστό, σαν να πρόκειται για μικρή επιχείρηση. Ο λόγος της απόφασης ήταν μία μεγάλη φωτιά που προκλήθηκε σε διπλανό υποσταθμό ηλεκτρικής ενέργειας. Η ανακοίνωση ήρθε από τα ξημερώματα της Παρασκευής, καθώς το τμήμα τροφοδοτούσε και το αεροδρόμιο, προκαλώντας «σημαντική διακοπή ρεύματος».
Οι αντιδράσεις των υπηρεσιών

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Λονδίνου (London Fire Brigade), η οποία επιχειρεί ακόμη στην περιοχή, δήλωσε ότι έστειλε πυροσβέστες για να αντιμετωπίσουν την φωτιά στην περιοχή του Hayes, από την Πέμπτη. Παράλληλα, ο τοπικός διανομέας ηλεκτρικής ενέργειας, Scottish and Southern Electricity Networks, δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της νύχτας 67.000 κτήρια ήταν χωρίς ηλεκτρισμό, όμως από τις 7:45 το πρωί, τοπική ώρα, μεγάλο τμήμα είχε αποκατασταθεί, με 4.900 σπίτια και επιχειρήσεις να παραμένουν χωρίς ρεύμα.
Ο υπουργός Ενέργειας, Εντ Μίλιμπαντ, αν και έκανε λόγο για «πρωτοφανές περιστατικό», παραδέχτηκε ότι οι υπουργοί «πρέπει να κοιτάξουν σοβαρά» την ανθεκτικότητα των μεγάλων κόμβων στις μεταφορές.
Οι μετοχές μεγάλων αεροπορικών εταιρειών μάλιστα, άνοιξαν στα χρηματιστήρια με πτώση. Για παράδειγμα, η μητρική της British Airways, International Airlines Group, είδε 3% πτώση, αντίστοιχη με εκείνη της Air France-KLM, η Lufthansa 2,4% και η easyJet 2%.
Χωρίς οικονομικές αποζημιώσεις οι επιβάτες – με κιλτ η Αθήνα
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, 1.350 πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο του δυτικού Λονδίνου έχουν επηρεαστεί,με πολλές από αυτές είτε να ακυρώνονται είτε να αλλάζουν κατεύθυνση προς άλλα αεροδρόμια. Οι πιο «τυχεροί» άλλαξαν κατεύθυνση προς το κοντινό αεροδρόμιο του Γκάτγουικ, ενώ άλλοι θα βρεθούν στο Σίπχολ του Άμστερνταμ ή στο Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού.
Καθηλωμένοι στην Αθήνα όμως παρέμειναν και οι Σκωτσέζοι φίλαθλοι, οι οποίοι με κιλτ βρίσκονταν από νωρίς το πρωί στο αεροδρόμιο του Ελευθέριου Βενιζέλου. Είχαν επισκεφθεί την ελληνική πρωτεύουσα μετά τον αγώνα των εθνικών ομάδων ποδοσφαίρου Ελλάδας-Σκωτίας, για τα play-off του UEFA Nations League.
Να αναφερθεί ότι παρά την μεγάλη ταλαιπωρία, οι χιλιάδες επιβάτες που επηρεάζονται από τη σημερινή «ακινησία» του Χίθροου δεν θα έχουν τη δυνατότητα για οικονομική αποζημίωση, καθώς το περιστατικό αντιμετωπίζεται ως μία «σπάνια συγκυρία», η οποία είναι εκτός του ελέγχου του αεροδρομίου.
Παρόλα αυτά, οι εταιρείες έχουν τη νομική υποχρέωση να προσφέρουν εναλλακτικές και να καλύψουν τυχόν έξοδα διαμονής σε ξενοδοχεία, με τον συντάκτη της υπηρεσίας καταναλωτών Which?, Ρόρι Μπόλαντ, να δηλώνει στους Financial Times ότι «οι επιβάτες θα έχουν την επιλογή ή να πάνε σε άλλο αεροδρόμιο ή να δεχτούν επιστροφή χρημάτων και αν επιλέξουν το πρώτο, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να τους βρει πτήση το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και αν είναι με άλλη εταιρεία».