Εν Πειραιεί τη 23η Δεκεμβρίου 2024
Φτάσαμε με τη χάρη του Θεού στη μεγάλη Δεσποτική Εορτή των Χριστουγέννων, όπου σύμπας ο χριστιανικός κόσμος, θα εορτάσει το μέγα και κοσμοσωτήριο γεγονός της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού, το μεγαλύτερο και σημαντικότερο της ανθρώπινης ιστορίας, χάρις στο οποίο πραγματοποιήθηκε η απολύτρωση του ανθρωπίνου γένους, από την αιχμαλωσία του Σατανά, την δουλεία και την φρίκη της αμαρτίας, τη φθορά και το θάνατο. Και είναι τόσο μεγάλο το υπέρτατο αυτό γεγονός ώστε χώρισε την ανθρώπινη ιστορία στην προ και μετά Χριστόν εποχή, αποτελώντας το ιστορικό σημείο μηδέν!
Ακόμα την σπουδαιότητά του φανερώνει ότι, δεν εορτάζει μόνον ο χριστιανικός κόσμος το σωτήριο αυτό γεγονός, αλλά και αλλόθρησκοι, ακόμη και άθεοι, σε όλο τον κόσμο, συμπαρασυρόμενοι από την εορταστική χριστιανική πλημμυρίδα.
Υπάρχουν δυστυχώς και ορισμένες θλιβερές εξαιρέσεις, όσον αφορά στον εορτασμό των Χριστουγέννων και στην χρησιμοποίηση της χριστιανικής χρονολόγησης, από κάποιες αιρετικές ομάδες του ακραίου προτεσταντικού χώρου όπως: «η Αληθινή Εκκλησία του Ιησού, η Εκκλησία του Θεού της Εβδόμης Ημέρας, η Iglesia ni Cristo, η Χριστιανική Συνέλευση στη Βραζιλία, οι Εκκλησίες του Χριστού, αλλά και φονταμενταλιστικές προτεσταντικές ομολογίες, όπως κάποιοι “Ανεξάρτητοι Βαπτιστές” και οπαδοί του “Αντιτριαδικού Πεντηκοστιανισμού”» κ. α. Όμως πιο χαρακτηριστική και κραυγαλέα περίπτωση αποτελεί η «Εταιρεία Σκοπιά», η γνωστή οργάνωση των «Μαρτύρων του Ιεχωβά», οι οποίοι, παρά το γεγονός ότι θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται ως «χριστιανοί», αρνούνται να εορτάζουν το κοσμοσωτήριο γεγονός της Ενανθρωπήσεως του Θεού και έχουν απαλείψει από την χρονολόγησή τους την αναφορά στο Χριστό. Για να δικαιολογήσει η «Εταιρεία Σκοπιά» αυτές τις αυθαίρετες επιλογές της, προβάλλει πραγματικά παιδαριώδη επιχειρήματα, τα οποία θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια και κύρια, ότι είναι «ειδωλολατρική γιορτή»! Και ότι (οι χριστιανικές εορτές) «συνοδεύονται από έργα, όπως είναι η μέθη ή η πορνεία»! Συγκεκριμένα αναφέρουν στην ιστοσελίδα της οργάνωσής τους: «Γιατί δεν γιορτάζουν τα Χριστούγεννα οι Μάρτυρες του Ιεχωβά; Ο Ιησούς έδωσε εντολή να τηρούμε την επέτειο του θανάτου του, όχι της γέννησής του.— Λουκάς 22:19, 20. Οι απόστολοι του Ιησού και οι πρώτοι Χριστιανοί δεν γιόρταζαν τα Χριστούγεννα. […] Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ο Ιησούς γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου. Η ημερομηνία της γέννησής του δεν αναφέρεται στην Αγία Γραφή. Πιστεύουμε ότι ο Θεός δεν επιδοκιμάζει τη γιορτή των Χριστουγέννων επειδή έχει τις ρίζες της σε ειδωλολατρικά έθιμα και τελετουργίες.—2 Κορινθίους 6:17. Πολλοί εξακολουθούν να γιορτάζουν τα Χριστούγεννα παρότι γνωρίζουν ότι αυτή η γιορτή έχει ειδωλολατρικές ρίζες και δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή. Αυτά τα άτομα ίσως αναρωτιούνται: Είναι τόσο σημαντικό ζήτημα η προέλευση των Χριστουγέννων ώστε να μην τα γιορτάζουν οι Χριστιανοί, και να γίνονται αντιδημοφιλείς;»!
Ο π. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και επιστημονικός συνεργάτης της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, δημοσίευσε ένα πολύ κατατοπιστικό άρθρο, με τίτλο: «ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ», απαντά και αντικρούει τα ως άνω παιδαριώδη επιχειρήματα της οργάνωσης.
Αρχίζει το άρθρο του με την παρατήρηση, ότι «Συνηθισμένη πρακτική της μετοχικής εταιρείας “Σκοπιά” αποτελεί το φαινόμενο να προσπαθεί να στιγματίσει και να ενοχοποιήσει κάθε τι το χριστιανικό ως δήθεν αντίθετο στην Αγ. Γραφή και στο θέλημα του Θεού. Από την εν λόγω πρακτική δεν εξαίρεσε ούτε τις χριστιανικές εορτές, μεταξύ των οποίων επιφανή θέση κατέχουν τα Χριστούγεννα. Τι ισχυρίζεται όμως η εταιρεία “Σκοπιά” σχετικά με τα Χριστούγεννα; Είναι γνωστό ότι ο αρχαίος ειδωλολατρικός κόσμος και κυρίως οι οπαδοί τού Μίθρα γιόρταζαν στις 25 Δεκεμβρίου τη γέννηση του ανίκητου Ήλιου γνωστή ως ‘dies natalis Solis Invicti’. Λόγω ακριβώς της ημερομηνίας εορτασμού των Χριστουγέννων οι μάρτυρες του Ιεχωβά ισχυρίζονται ότι τα Χριστούγεννα έχουν ειδωλολατρική προέλευση. Εξισώνουν δηλαδή την εορτή των Χριστουγέννων με την προϋπάρχουσα ειδωλολατρική εορτή. Μόνο έτσι μπορεί να κατανοηθεί ο ισχυρισμός τους ότι “αιώνες έπειτα από τότε που ήταν στη γη ο Ιησούς, αποστάτες χριστιανοί υιοθέτησαν αυτή την ημερομηνία για να γιορτάζουν τη γέννηση του Χριστού”».
Επ’ αυτού ο π. Βασίλειος απαντά: «Παρατηρούμε εν προκειμένω, ότι εκ μέρους της “Σκοπιά” γίνεται μια σκόπιμη και ανιστόρητη διαστρέβλωση των γεγονότων. Παραβλέπουν ότι η εορτή των Χριστουγέννων σχετίζεται με το “μέγα της ευσεβείας μυστήριον”, επίκεντρο του οποίου αποτελεί και το γεγονός ότι ‘’Θεός εφανερώθη εν σαρκί’’ (Α’ Τιμ. 3. 16). Η Εκκλησία ορίζοντας τη εορτή των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου δεν υιοθέτησε παγανιστικά στοιχεία. Αντικατέστησε μια ακόμα έκφραση της δαιμονικής λατρείας του ειδωλολατρικού κόσμου με το γεγονός του εορτασμού της Ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου».
Και επεξηγεί: «Άριστα επισημαίνει τη διαφορά ο άγ. Πρόκλος Κωνσταντινουπόλεως. Όταν λέγει ότι υπάρχουν εορτές που “Αι μεν γαρ παρά θεού ενομοθετήθησαν, αι δε παρά διαβόλου εισέφρησαν. Διόπερ και αι μεν ψυχών απειλούσι ζημίαν (…) αι δε της ανθρωπινής φύσεως εμπορεύονται την σωτηρίαν”. Αντικατέστησε, δηλαδή, τη λατρεία του κτίσματος με τη λατρεία του Κτίστη, του “ήλιου της δικαιοσύνης”. Όπως αναφέρει ο προφήτης Μαλαχίας (3.20). Πότε όμως διαπίστωσε η μετοχική εταιρεία “Σκοπιά” ότι τα Χριστούγεννα έχουν, δήθεν, ειδωλολατρική προέλευση και απαγόρευσε στους οπαδούς της να τα εορτάζουν; Το έτος 1928. Μέχρι τότε τα γιόρταζαν».
Είναι όμως φανερό πως η κύρια αιτία να μην εορτάζουν τα Χριστούγεννα οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι άλλη και όχι η δήθεν «ειδωλολατρική τους προέλευση». Εορτάζει η συντριπτική πλειοψηφία του χριστιανικού κόσμου, διότι έχει την αυτοσυνειδησία ότι ο γεννηθείς Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού, Θεός αληθινός, ο σαρκωμένος Υιός και Λόγος του Θεού (Ιωάν.1,14), «ο Λόγος ήν προς τον Θεόν και Θεός ήν ο Λόγος» (Ιωάν.1,1), «ὢν απαύγασμα της δόξης και χαρακτὴρ της υποστάσεως αυτού, φέρων τε τα πάντα τω ρήματι τῆς δυνάμεως αὐτοῦ» (Εβρ.1,3), ο Οποίος για χάρη της ημετέρας σωτηρίας, «ἑαυτὸν ἐκένωσε μορφὴν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἀνθρώπων γενόμενος, καὶ σχήματι εὑρεθεὶς ὡς ἄνθρωπος ἐταπείνωσεν ἑαυτὸν γενόμενος ὑπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δὲ σταυροῦ» (Φιλιπ.2,7), «καθαρισμὸν ποιησάμενος τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν» (Εβρ.1,3).
Αντίθετα, η «Εταιρεία Σκοπιά» δεν αποδέχεται την Θεότητα του Χριστoού, ο Οποίος, κατ’ αυτήν, δεν ήταν Θεός, αλλά κάποιος εξέχων άνθρωπος, τον οποίο υιοθέτησε ο Θεός, «ένας τέλειος άνθρωπος, τίποτε περισσότερο, και τίποτε λιγότερο», όπως διακηρύσσει κατηγορηματικά! «Κατά τις κακοδοξίες των μαρτύρων τού Ιεχωβά, γεννήθηκε “ο μεγαλύτερος άνθρωπος που έζησε ποτέ”. Και τούτο, γιατί είναι γνωστό ότι οι μάρτυρες τού Ιεχωβά αρνούνται και τη Θεότητα τού Κυρίου»! Αρνούνται λοιπόν να εορτάσουν τα Χριστούγεννα, να συνταχτούν με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο, ο οποίος πιστεύει στη θεότητα του Χριστού, για να μην νομισθούν ότι δέχονται την θεότητά Του, την οποία αρνούνται! Δεν εορτάζουν τα Χριστούγεννα διότι αρνούνται ότι την αγία αυτή ημέρα γεννήθηκε – ενσαρκώθηκε ο Θεός, ο Υιός και Λόγος του Θεού, παρά το γεγονός ότι ο Ευαγγελιστής Ματθαίος τονίζει πως το όνομά του Εμμανουήλ σημαίνει «μεθ᾿ ἡμῶν ὁ Θεός» (Ματθ.1,23), όπως και μια πλειάδα χωρίων της Αγίας Γραφής βεβαιώνουν την Θεότητά Του!
Προβάλλουν την αστήρικτη και παιδαριώδη δικαιολογία ότι δήθεν δεν είναι θεμελιωμένος ο εορτασμός των Χριστουγέννων στην Αγία Γραφή, ισχυριζόμενοι ότι η εορτή της γεννήσεως τού Κυρίου ανήκει στις «μορφές λατρείας που δεν είναι αποδεχτές στον Ιεχωβά», αποσιωπώντας την σαφή αναφορά του Ευαγγελιστή Ιωάννη, ότι «Πολλὰ μὲν οὖν καὶ ἄλλα σημεῖα ἐποίησεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐνώπιον τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, ἃ οὐκ ἔστι γεγραμμένα ἐν τῷ βιβλίῳ τούτῳ· ταῦτα δὲ γέγραπται ἵνα πιστεύσητε ὅτι ᾿Ιησοῦς ἐστιν ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ ἵνα πιστεύοντες ζωὴν ἔχητε ἐν τῷ ὀνόματι αὐτοῦ» (Ιωάν.20,30). Και, «ἔστι δὲ καὶ ἄλλα πολλὰ ὅσα ἐποίησεν ὁ ᾿Ιησοῦς, ἅτινα ἐὰν γράφηται καθ' ἕν, οὐδὲ αὐτὸν οἶμαι τὸν κόσμον χωρῆσαι τὰ γραφόμενα βιβλία» (Ιωάν.21,25). Αλλά, δυστυχώς γι’ αυτούς, «Η Αγ. Γραφή μας πληροφορεί ότι η γέννηση του Θεανθρώπου έγινε αφορμή χαράς και δοξολογίας τού Θεού από τους αγίους αγγέλους (Λουκ.2.13-14), καθώς έβλεπαν “αποκάλυψιν μυστηρίου χρόνοις αιωνίοις σεσιγημένου” (Ρωμ.14. 24)». «Και είπεν αυτοίς ο άγγελος• μη φοβείσθε• ιδού γαρ ευγγελίζομαι υμίν χαράν μεγάλην, ήτις έσται παντί τω λαώ, ότι ετέχθη υμίν σήμερον Σωτήρ, ος εστι Χριστός Κύριος, εν πόλει Δαυϊδ» (Λουκ.2:10-11). Ποιος είναι αυτός ο λαός που θα χαίρεται και πώς θα χαίρεται; Πότε πραγματοποιείται η προφητεία τού αγγέλου, διότι περί προφητείας πρόκειται; Ο λαός του Θεού στους αιώνες! Η αναγγελία της μεγάλης χαράς «έσται παντὶ τω λαώ», χρησιμοποιώντας το ρήμα «έσται» έχει μελλοντική έννοια και σημαίνει «θα είναι», θα αγάλλονται εσαεί και θα εορτάζουν οι πιστοί το κοσμοσωτήριο γεγονός. Η αγγελική αγγελία δεν είναι μόνον προφητεία, αλλά συνιστά και προτροπή προς τον λαό τού Θεού να συμμετέχει εις την μεγάλη χαρά της Γεννήσεως! Επ’ αυτού βρήκαν και τον ανάλογο αντίλογο: «αλλοίμονο, αν πρόκειται να γιορτάζουμε κάθε γεγονός, για το οποίο οι άγγελοι αλαλάζουν! (Να, λένε), οι άγγελοι χαίρονταν και ότι δημιουργήθηκε η γη. Μήπως πρέπει να γιορτάζουμε κάθε χρόνο και τη δημιουργία της γης;».
Αλλά και ο απόστολος Παύλος υμνεί το μεγάλο και κοσμοσωτήριο γεγονός της Γεννήσεως του Σωτήρος, χαρακτηρίζοντάς το, «ὁμολογουμένως μέγα ἐστὶ τὸ τῆς εὐσεβείας μυστήριον», διότι «Θεὸς ἐφανερώθη ἐν σαρκί» (Α΄ Τιμ.3,16)! Πως είναι λοιπόν δυνατόν να μην τιμούσαν και να μην εόρταζαν οι πρώτοι χριστιανοί αυτό το υπέρτατο γεγονός; Πως ήταν δυνατόν (και είναι δυνατόν) αυτό το «μέγα της ευσεβείας μυστήριο», το οποίο ύμνησαν οι στρατιές των αγίων αγγέλων, να έχει σχέση με την παχυλή ειδωλολατρία;
Συναφής, με την άρνηση εορτασμού της Γεννήσεως του Σωτήρος και δηλωτικό της άρνησης της θεότητάς Του, από την οργάνωση των Μαρτύρων του Ιεχωβά, είναι και η απάλειψη του ονόματός Του από την χρονομέτρηση. Ο Καθηγητής π. Βασίλειος Γεωργόπουλος σημείωσε: «Η γέννηση τού Θεανθρώπου είναι το μοναδικό γεγονός το οποίο αποτελεί ορόσημο – τομή στην ανθρώπινη ιστορία, γιατί, όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, με την ενσάρκωση τού Θεού Λόγου “επιτελείται το πάντων καινών καινότατο, το μόνο καινόν υπό τον ήλιον”. Με κριτήριο αυτό το γεγονός οι Χριστιανοί παγκοσμίως ομιλούν για την προ Χριστού και την μετά Χριστόν εποχή. Αντιθέτως, οι μάρτυρες τού Ιεχωβά αντικατέστησαν στα έντυπά τους και αυτό το παγκόσμιο σύστημα χριστιανικής χρονολόγησης με τον δικής τους εμπνεύσεως προσδιορισμό Π.Κ.Χ. 0= Προ κοινής χρονολογίας)»! Να σημειώσουμε πως η απάλειψη αυτή έγινε πριν λίγα χρόνια και η οργάνωση στα παλαιά έντυπά της αναφέρονταν στην προ Χριστού και μετά Χριστόν εποχή, φανερώνοντας την ανακολουθία και το ευμετάβλητο των δοξασιών της! Οπωσδήποτε αυτή η απάλειψη φανερώνει, αν μη τι άλλο, άρνηση της θεότητας του Κυρίου, τον Οποίο η οργάνωση εξομοιώνει με τους ανθρώπους!
Ακόμα και την θαυμαστή εμφάνιση του άστρου της Γεννήσεως προσβάλει η οργάνωση «Σκοπιά». Έγραψε ο π. Βασίλειος Γεωργόπουλος: «Η Αγ. Γραφή μας πληροφορεί ότι το άστρο που καθοδήγησε τους Μάγους εξ Ανατολών για να προσκυνήσουν τον Χριστό σχετιζόταν με το γεγονός της γεννήσεώς Του και ότι ήταν έκτακτο φαινόμενο υπηρετικό τού θείου σχεδίου (Ματθ. 2.2,9-10). Αντιθέτως, οι Χιλιαστές υποστηρίζουν ότι ο Σατανάς έκανε να εμφανιστεί αυτό το άστρο και ότι το χρησιμοποίησε για δικό του σκοπό»!
Και καταλήγει ο π. Βασίλειος: «Εξ όσων αναφέραμε, νομίζουμε ότι για κάθε Ορθόδοξο χριστιανό γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι ισχυρισμοί των Μαρτύρων τού Ιεχωβά για τα Χριστούγεννα είναι ένα κράμα πλάνης, ανιστόρητων αναφορών και λογικών σφαλμάτων. Και όμως, αυτό το κράμα η μετοχική εταιρεία “Σκοπιά” το χαρακτηρίζει ως “πνευματική τροφή” με την οποία ο Ιεχωβά προμηθεύει τους λάτρεις του, πάντα μόνο μέσω της υποτιθέμενης ορατής οργάνωσης του, που αυτοχαρακτηρίζεται ως “πνευματικός παράδεισος”»!
Και δεν είναι μόνο τα «ειδωλολατρικά» Χριστούγεννα, που δεν εορτάζουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, αλλά καμιά εορτή, ούτε το Πάσχα, ούτε τα Θεοφάνεια, ούτε την Πεντηκοστή! Την μόνη «εορτή» που εορτάζουν είναι «η ανάμνηση του θανάτου του Ιησού», δηλαδή την εκμηδένισή Του, αφού, σύμφωνα με θεμελιώδη διδασκαλία της οργάνωσης, ο θάνατος κάθε ανθρώπου σημαίνει εκμηδένιση και ως εκ τούτου ο Χριστός ως «άνθρωπος» κατ’ αυτούς εκμηδενίστηκε με τον θάνατό Του!
Αλλά όπως κάνει συστηματικά η οργάνωση, αντιφάσκει. Την στιγμή που απορρίπτει τις χριστιανικές εορτές ως «ειδωλολατρικές», σε δημοσίευμά τους έγραψε: «το γεγονός ότι άλλες θρησκείες μπορεί να χρησιμοποιούν κάποια πράγματα που είναι της φύσης που ο Θεός δημιούργησε, και να τα χρησιμοποιούν ως σύμβολα στη λατρεία των ειδώλων, δεν καθιστά αυτά τα πράγματα εσφαλμένα για τους αληθινούς λάτρεις, που τα χρησιμοποιούν διαφορετικά»! Κι ακόμα: «Εξ άλλου, το ότι απλώς οι ειδωλολάτρες μπορεί κάποτε ή σε κάποιο τόπο να χρησιμοποίησαν ένα ορισμένο σχέδιο, αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι οι αληθινοί λάτρεις πρέπει πάντοτε να το αποφεύγουν…»!
Περαίνουμε την ανακοίνωσή μας με την προτροπή προς όλους εκείνους οι οποίοι, εξαιτίας παραπληροφόρησης, βλέπουν με συμπάθεια την συγκεκριμένη οργάνωση και γενικά τις αιρετικές ομάδες, να συνειδητοποιήσουν ότι οι αιρέσεις είναι «σπέρματα του διαβόλου», για να πληγεί η σωτηρία ανθρώπων. Οι αλήθειες της πίστης της Εκκλησίας μας δεν είναι κάποιο σύνολο ιδεολογημάτων, αλλά «ρήματα ζωής αιωνίου» και σύμφωνα με την διαβεβαίωση του Κυρίου μας «τα ρήματα ά Εγώ λαλώ υμίν, πνεύμα έστι και ζωή έστιν» (Ιωάν.6,63), που σημαίνει κάθε άρνηση και στρέβλωσή τους έχει ολέθριες συνέπειες για τον κάθε πιστό. Πάνω απ’ όλα η πίστη στην θεότητα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού είναι κεφαλαιώδης προϋπόθεση για την σωτηρία μας. Ο Χριστός σώζει ως Θεάνθρωπος, ως τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, όπως έχει αποφανθεί η Αγία μας Εκκλησία, η οποία οδηγείται «εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν.16,13) από το ενοικούν σε Αυτή Πανάγιο Πνεύμα! Κάθε παρέκκλιση από αυτή την θεμελιώδη πίστη, οδηγεί αναπόφευκτα στην απώλεια της σωτηρίας, στον αιώνιο θάνατο! Προσοχή λοιπόν στους πλάνους και τις πλάνες τους, οι οποίες είναι, «νεφέλαι ἄνυδροι ὑπὸ ἀνέμων παραφερόμεναι, δένδρα φθινοπωρινά, ἄκαρπα, δίς ἀποθανόντα, ἐκριζωθέντα, κύματα ἄγρια θαλάσσης ἐπαφρίζοντα τὰς ἑαυτῶν αἰσχύνας, ἀστέρες πλανῆται, οἷς ὁ ζόφος τοῦ σκότους εἰς τὸν αἰῶνα τετήρηται» (Ιούδ.12-13)!
Τελειώνουμε με την γενική παρατήρηση ότι οι πιστοί βρισκόμαστε, πρέπει να βρισκόμαστε, σε διαρκή χαρά και ιλαρότητα, σε μια αέναη κατάσταση εορτασμού, διότι ο Θεός, δια της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου Του, έκαμε έλεος και μας απολύτρωσε από την κατάρα της αμαρτίας, τη φθορά και το θάνατο. Η άρνηση των όποιων αιρετικών να εορτάζουν την απολύτρωσή μας, είναι σαφώς δαιμονικής προέλευσης. Πίσω από αυτούς κρύβεται ο «απ’ αρχής ανθρωποκτόνος» (Ιωάν.8,44) διάβολος, ο οποίος θρηνεί την απαρχή της συντριβής του, την κατάργησή του, από την Ενανθρώπιση του Θεού Λόγου, «ἀπεκδυσάμενος τὰς ἀρχὰς καὶ τὰς ἐξουσίας ἐδειγμάτισεν ἐν παρρησίᾳ, θριαμβεύσας αὐτοὺς ἐν αὐτῷ» (Κολ.2,15) και προτρέπει τα ατυχή θύματά του να μην εορτάζουν το κοσμοσωτήριο γεγονός της Θείας Γεννήσεως!
Ευχόμαστε στους αγαπητούς μας αναγνώστες καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα, καλό και ευλογημένο άγιο Δωδεκαήμερο!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών