Μπορεί να διανύουμε γιορταστικές ημέρες για τα Χριστούγεννα και τον ερχομό του νέου έτους, όμως υπάρχουν τα στελέχη εκείνα στις Ένοπλες Δυνάμεις που φρουρούν Θερμοπύλες, το καθένα από το δικό του μετερίζι.
Άλλοι είναι οπλισμένοι σαν αστακοί στον Έβρο και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, άλλοι στις Σμηναρχίες επιφυλακής κι άλλοι στις μονάδες επιφανείας του στόλου που βρίσκονται σε εν πλω υπηρεσία.
Και ανάμεσα σε αυτούς είναι και κάποιοι άλλοι που προσπαθούν ακόμη κι αυτές τις ημέρες να τρέξουν όσο περισσότερο μπορούν τα νομικά ζητήματα και κάθε άλλη λεπτομέρεια που χρειάζεται διευθέτηση, ώστε το θέμα των φρεγατών Belh@rra να περάσει αμέσως μετά τις γιορτές από την ολομέλεια της Βουλής.
Μπορεί η βούληση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου να είναι ξεκάθαρη ώστε να μην χαθεί ούτε λεπτό στο μείζον ζήτημα της ενίσχυσης του Ελληνικού στόλου με νέες κύριες μονάδες επιφανείας, αλλά το μήνυμα που εξέπεμψε ο ίδιος ο πρωθυπουργός προ ημερών, σημειώνοντας πως «το θέμα των Belh@rra θα προχωρήσει τις αμέσως επόμενες εβδομάδες», ουσιαστικά σήμανε συναγερμό στο υπουργείο και στα Επιτελεία που δουλεύουν στο πρόγραμμα αυτό.
Οι εντολές που έχουν λάβει τα επιφορτισμένα με τις Belh@rra στελέχη είναι δυο, όχι λάθη αλλά και διαδικασίες fast track, να μην χαθεί χρόνος και να είναι όλα έτοιμα πριν και μετά τον άκρως απαραίτητο έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Οι Γάλλοι από τη δική τους πλευρά, εντός του Ιανουαρίου, θέλουν να δώσουν κάθε επισημότητα τόσο στο θέμα της προμήθειας των πρώτων έξι Ελληνικών πλέον Rafale F3R, όσο και στις φρεγάτες Belh@rra και μάλιστα αυτό αναμένεται εν τω μέσω των διαπραγματεύσεων για τις κορβέτες, όπου κι εκεί φαίνεται πως προηγούνται στο επίπεδο της αξιολόγησης.
Ήδη από τα μέσα Δεκεμβρίου κατά τη συμβολική τελετή έναρξης των εργασιών της Naval Group πάνω στις φρεγάτες Belh@rra, ανώτατα στελέχη της εταιρείας σημείωναν σ’ ότι έχει να κάνει με την Ελληνική φρεγάτα πως «όταν το Ελληνικό πλοίο χτιστεί και φτάσει στο επίπεδο των δοκιμών, όλα τα φέροντα συστήματα ήδη από το Γαλλικό καράβι, θα έχουν δοκιμαστεί, τελειοποιηθεί και πιστοποιηθεί, ενώ πιθανά προβλήματα θα έχουν αντιμετωπιστεί.»
Τις ίδιες ημέρες οι Γάλλοι εμφανίστηκαν «ομιλητικοί» σε σχέση με το παρελθόν και αναφέρθηκαν τόσο στο πυροβόλο Oto Melara Volcano των 76mm, που η Ελληνική πλευρά δείχνει πως προτιμά για πολύ συγκεκριμένους λόγους σε σχέση Strales, όσο και στα ηλεκτρονικά αντίμετρα που φαίνεται ότι θα φέρει το Ελληνικό πλοίο.
Στα ναυπηγεία της Λοριάν πάντως η Hellas Journal είδε από κοντά το νέο «πύργο» της Belh@rra και συνομίλησε με εργαζόμενους για τους αισθητήρες του νέου πλοίου, ανάμεσά τους και το πανίσχυρο ραντάρ Sea Fire.
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 οι δοκιμές στο συγκεκριμένο σύστημα είναι εντατικές και για όλες οι αναφορές προόδου ενημερώνονταν και το ναυτικό Επιτελείο στην Αθήνα, ιδίως μετά το «κλείδωμα» της συμφωνίας τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Οι δοκιμές αυτές έχουν να κάνουν με όλα τα ηλεκτρονικά τμήματα του ραντάρ, τους αισθητήρες και τα λειτουργικά συστήματα, κάτω από ακραίες συνθήκες που δημιουργούν οι έμπειροι Γάλλοι τεχνικοί.
Η άφιξη του «πύργου» της Belh@rra στη Λοριάν τον Δεκέμβριο σημαίνει ότι αυτές οι δοκιμές γίνονται ακόμη πιο εντατικές υπό την επίβλεψη του Γαλλικού ναυτικού που παρακολουθούσε τα πάντα και νωρίτερα στην πόλη Τουλόν.
Όμως τώρα τα μάτια γίνονται περισσότερα για το σύστημα μάχης SETIS και το ραντάρ SEA FIRE διότι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι Έλληνες Επιτελείς καταγράφουν τις δικές τους παρατηρήσεις πάνω στον «μεγάλο αδελφό» των Belh@rra, τσεκάροντας τις δυνατότητες του ραντάρ που υπόσχεται η εταιρεία, δηλαδή την εμβέλεια των 300 χλμ και το «κλείδωμα» εκατοντάδων στόχων σε αέρα και θαλάσσια επιφάνεια.