Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, Lockheed Martin ανέφερε ότι τα πλοία θα μπορούσαν να παραχθούν στην Ελλάδα.
Η MMSC είναι, γράφουν οι Ισραηλινοί μια παραλλαγή του αμερικανικού ναυτικού Littoral Combat Ship (LCS). Το LCS είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Διαχείρισης Μάχης που προέρχεται από την Aegis, γράφει το i-hls.com.
Αυτά τα πολεμικά πλοία είναι διαλειτουργικά με ελικόπτερα MH-60R και εκσυγχρονισμένες φρεγάτες κατηγορίας MEKO.
Αν το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται περισσότερες δυνατότητες κατά αέρος ή υποβρυχίων, ο σχεδιασμός του πλοίου μπορεί να τροποποιηθεί για να καλύψει αυτές τις ανάγκες.
Όπως τονίζεται μία MMSC είναι ικανή να μεταφέρει όπλα που θα αλλάξει τις ισορροπίες υπέρ της Ελλάδας στην περιοχή.
«Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έχει ήδη επενδύσει σε σημαντικές δυνατότητες στον στόλο του και το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα επωφεληθεί από μια ποικιλία οπλικών συστημάτων και αισθητήρων που έχουν ήδη ενσωματωθεί στις MMSC», ανέφερε σε δήλωσή της η εταιρεία.
Το MMSC βασίζεται στο σκάφος 118 μέτρων Littoral Combat Ship, και θα χρησιμοποιεί το ίδιο συνδυασμένο σύστημα κίνησης ντίζελ και αερίου. Το σκάφος έχει εύρος 5.000 ναυτικών μιλίων και μπορεί να φτάσει ταχύτητες άνω των 30 κόμβων (34,5 mph).
Χρησιμοποιεί το COMBATSS-21 Combat Management System, που δημιουργήθηκε από τη βιβλιοθήκη του Aegis Combat System, σύμφωνα με το defenseworld.net.
Ήρθε και η όγδοη πρόταση των Αμερικανών της Gibbs & Coxx – Είναι η ίδια πρόταση των Αμερικανών από 2019.
Οι Αμερικανοί φαινεται πως προτιμούν να προωθήσουν την πρόταση της Lockheed Martin αφού η πρόταση της Gibbs & Coxx είχε επαναληφθεί στην Ελλάδα το 2019 όμως τότε δεν είχε σταλεί ούτε LOR από την Ελλάδα.
Η Gibbs & Coxx είχε προσπαθήσει να πάρει των διαγωνισμό και των νέων αμερικανικών φρεγατών, όμως προτιμήθηκε και στις ΗΠΑ της Lockheed Martin ΜΜSC.
Σύμφωνα με τον Νaval Αnalyses η Gibbs & Coxx προσφέρει ως ενδιάμεση λύση τέσσερις (4) κορβέτες νέου σχεδιασμού.
Τα πλοία ενδιάμεσης λύσης καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι αφού και οι Γερμανοί μπήκαν γερά στην διεκδίκηση της πώλησης των τεσσάρων νέων ελληνικών φρεγατών.
Οι Γάλλοι με τις Belharra, οι Βρετανοί με τις Type 31, oι Ολλανδοί με τις S και οι Ισπανοί με τις F110 έχουν καταθέσει τις πιο ικανοποιητές προτάσεις (σ.σ. οι Αμερικανοί έχουν μείνει επιχειρησιακά πίσω αλλά δεν είναι γνωστό ποια θα είναι η πολιτική απόφαση).
Τώρα αυτό που μελετούν στο Πολεμικό Ναυτικό είναι τα πλοία ενδιάμεσης λύσης. Τα οποία διαθέτουν όλες οι προτάσεις αλλά των Βρετανών και των Ισπανών φαίνεται να υπερτερούν.
Οι Ισπανοί ήρθαν με πρόταση και για πλοία ενδιάμεσης λύσης, δίνοντας 2 φρεγάτες Α3000, τις οποίες επίσης προτείνουν να ναυπηγηθούν εάν το επιθυμεί η Ελλάδα στα ναυπηγεία Ελευσίνας.
Την ίδια ώρα οι Βρετανοί δίνουν τις Type 23 ενώ πλοία ενδιάμεση λύσης δίνουν και οι Ολλανδοί.
Η πρόταση αφορά σε δύο προσφάτως εκσυγχρονισμένες φρεγάτες πολλαπλών αποστολών κλάσης Karel Doorman (M), δηλαδή τα νεότερα «αδέλφια» των ελληνικών φρεγατών S.
Τα δύο πλοία που οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα είναι τα HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο Ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.
Οι Γάλλοι σχετικά με τα πλοία ενδιάμεσης λύσης πάγωσαν το Π.Ν. όταν στην πρότασή τους συμπεριέλαβαν δύο παλαιά γαλλικά πλοία. Oι Γάλλοι δίνουν τα πλοία Jean Bart και Latouche-Tréville, εν αναμονή της κατασκευής τεσσάρων νέων γαλλικών φρεγατών τύπου FDI.
Την Πέμπτη ήρθε και η πρόταση των Γερμανών για τις νέες φρεγάτες με τις Α200-Α300
To γερμανικό πολεμικό ναυτικό διαθέτει τόσο φρεγάτες όσο και κορβέτες σε εξαιρετική κατάσταση, για πλοία ενδιάμεσης λύσης, ένα ενδεχόμενο που δεν αφήνει αδιάφορη την Αθήνα.
Τέσσερις γερμανικές φρεγάτες MEKO 200HN, που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1990, υπηρετούν στον ελληνικό στόλο με τις τρεις εξ αυτών να έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Έτσι, η παραγγελία τεσσάρων ακόμη πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία φαίνεται λογική καθώς αυτό θα επιτρέψει στην Ελλάδα να επενδύσει στην ανάπτυξη της εθνικής βιομηχανίας.
Oι γερμανικές MEKO Α 200 έχουν πολλές παραλλαγές, μία εξ αυτών είναι αυτή με συνδυασμό Αegis και βλήματα SM 2, που είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές που θέλει η Ελλάδα.
Mία ακόμα σημαντική παράμετρος που ευνοεί την επιλογή των γερμανικών φρεγατών A 200, έγραφε το sportime.gr ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου, είναι πως η συγκεκριμένα η αγορά, περιμένει η Αθήνα, να λειτουργήσει ως αντισταθμιστικό στη σχέση Ελλάδας – Τουρκίας – Γερμανίας ενώ οι Γερμανοί προτείουν και τον εκσυγχρονισμό των 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ από την «μητρική» εταιρεία με συστήματα όμοια με αυτά των ΜΕΚΟ Α300
H προοπτική αγοράς από την Ελλάδα 20 F-35 αξίας 1,3 δισ. ευρώ (σ.σ. χωρίς τα όπλα τους) αλλάζει σημαντικά τις ισορροπίες και τα βάρη στο εξοπλιστικό πρόγραμμα που σχεδιάζουν στο ΓΕΕΘΑ.
Σε πολλούς στις Βρυξέλλες κακοφαίνεται η επένδυση ενός τόσο μεγάλου ποσού εκτός Ευρώπης και ειδικά Γερμανίας, με την κατανομή των κονδυλίων της Ευρώπης να φεύγουν σε χώρες εκτός Ε.Ε.
Έτσι ένα πιθανό σενάριο είναι να ικανοποιηθεί η Γερμανία με την αγορά των τεσσάρων MEKO Α 200 και οι ΗΠΑ να πάρουν τον εκσυγχρονισμό των MEKO 200 ΗΝ και συμμετοχή στο πρόγραμμα FFG/X.
Η γερμανική πρόταση περιλαμβάνει τέσσερις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ Α 200 με την προοπτική να αναβαθμιστούν στην πρόταση σε στην επιμηκυμένη έκδοση Α 300.
Η Ελλάδα δεν ενδιαφέρονταν για την Α 300 αλλά με την ανάγκη παρουσίας της στην Ανατολική Μεσόγειο, αυτή η προοπτική δεν την αφήνει αδιάφορη.
Το Βερολίνο θέτει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και άλλο ένα σοβαρότατο δέλεαρ αφού προσθέτουν και τη ναυπήγηση δυο ακόμα υποβρυχίων Type 214.
Η Ελλάδα δεν θα έμενε αδιάφορη και για δύο Type 218, τα οποία είναι μεγαλύτερα από τα Type 214, δεν μας έκαναν για το Αιγαίο, όμως για την Ανατολική Μεσόγειο είναι ιδανικά, δίνοντας την υπεροχή μέσω της χρήσης των πυραύλων cruise μεγάλου βεληνεκούς που θα διαθέτουν.